fbpx

BEN JE ER KLAAR VOOR?

OM VAN JOUW BEDRIJF(SIDEE) EEN IJZERSTERK MERK TE MAKEN WAARMEE JE MOEITELOOS KLANTEN AANTREKT EN KOESTERT?

De markt raakt verzadigd. Het maakt niet uit in welke branche of niche je je bevindt, er zijn tientallen bedrijven die ongeveer hetzelfde aanbieden. Dit omdat het tegenwoordig veel makkelijker is om een bedrijf te starten, zeker met de groei van online bedrijven.

Gelukkig heb ik goed nieuws voor je! 9 van de 10 ondernemers maakt namelijk dezelfde fout: Ze hebben lak aan strategie.

Meer dan 90% van de starters neemt enkel de moeite om een logo, website en een social media pagina op te zetten en stappen hiermee vol vertrouwen de verzadigde markt op. Ze beginnen met verkopen, starten met adverteren op Google en Facebook alsof het een bewezen formule voor succes is en komen er al snel achter dat hun bankrekening begint te slinken in plaats van groeien.

Ze beginnen zich af te vragen wat er fout ging…

Je logo, website en social media pagina’s op zich zorgen niet voor succes. Iedereen heeft een logo en een website. Op zichzelf zijn dit dus geen onderscheidende factoren voor je doelgroep. Het is de merkstrategie in zijn geheel die zorgt voor succes. Dit is waar je je doelgroep mee aantrekt en koestert. Niet enkel je logo. 

dit wil ik anders doen

Eva Boven EB online marketing
EB

MAAR WAT ALS HET OOK ANDERS KAN?

EN JIJ DIT KUNT REALISEREN:    

=

EEN UNIEKE POSITIE IN DE MARKT claimen

Je weet precies waar je voor staat met je bedrijf, wie je doelgroep is en wat hun behoeften zijn en waar je concurrenten steken laten vallen waar jij op in kunt springen met jouw bedrijf. 

=

ZONDER MOEITE JE DOELGROEP AANTREKKEN EN KOESTEREN

Je weet precies wat jouw onderscheidende factor is ten opzichte van je concurrenten en hoe je je doelgroep een unieke waarde kunt bieden die ze bij geen enkele andere aanbieder kunnen krijgen. 

=

communiceren zoals succesvolle merken ALS apple

Je weet waar je voor staat met je bedrijf en hoe je dit vertaalt naar communicatie waarmee je doelgroep zonder moeite weet aan te trekken en te koesteren. Zonder schreeuwerige marketing.

=

een visuele identiteit die je merk versterkt

De meeste bedrijven beginnen bij dit punt: Het ontwerpen van hun visuele identiteit voor ze überhaupt een merkstrategie hebben. Dit leidt tot een uitstraling die niet past bij jouw merk en doelgroep. Door je merkstrategie door te vertalen naar je visuele identiteit zal het je merk versterken. 

the goal of positioning is that you don’t need to shout,

you can simply say what you do differently compared to the screaming pack of competitors

so you will be remembered in the mind of the audience that you are aiming for

VIND JOUW UNIEKE POSITIE IN DE MARKT 

DE BRAND YOUR BUSINESS CURSUS

Merkstrategie cursus

Dé cursus waarin jij leert hoe je van jouw bedrijf(sidee) een ijzersterk merk gaat maken, 

Aan de hand van mijn Brand your Business Fundament leer ik je in 5 stappen hoe je een ijzersterke merkstrategie neerzet voor jouw bedrijf waarmee jij moeiteloos klanten aantrekt en koestert en je bedrijf exponentieel zal groeien. 

De afgelopen 6,5 jaren heb ik in mijn rol als online marketing consultant en strateeg veel merk strategieën gezien bij diverse bedrijven, waardoor ik nu precies weet wat werkt, maar vooral ook wat niet werkt. Al deze kennis heb ik voor jou gebundeld in deze cursus. 

In de cursus leg ik duidelijk (zonder moeilijke vaktermen) en concreet uit hoe jij stapsgewijs jouw merkstrategie op kunt zetten. Ik geef veel sprekende voorbeelden, zodat het voor jou makkelijker toe te passen is op jouw bedrijf.  Bij iedere module ontvang je werkbladen waarmee je de opgedane kennis meteen in de praktijk kunt brengen. Alle werkbladen samen vormen jouw brand book, dé bijbel die gaat zorgen voor consistentie van jouw merk. 

Brand book - Brand your business cursus - EB online marketing

Als jij er klaar voor bent om je concurrentie achter je te laten met een sterke strategie waarmee je jouw bedrijf exponentieel kunt laten groeien, dan is de Brand your Business course precies wat je zoekt.

dit is precies wat ik wil

dit is precies wat ik wil

wat anderen zeggen

Reviews

De grootste winst van onze samenwerking is dat ik nu beter weet hoe ik mijn doelgroep kan aanspreken, dichter bij mijn grote droomwens kom, mijn omzet verdrie-, misschien wel bijna viervoudigd is en dat ik naast het werken ín mijn bedrijf mijn lol voor het werken áán mijn bedrijf terug heb gevonden. Dit is tevens het grootste verschil: Eerder was ik alleen aan het uitvoeren en kreeg ik mijn diensten niet duidelijk op papier en nu heb ik die heel helder, lopen ze als een trein en kan ik meer ondernemen, waar ik heel blij van word.

Silke Boersma – Owner Horseprofessional

Samen met Eva hebben we meerdere complexe trajecten doorlopen waarmee Jumbo Supermarkten B.V. zijn propositie online heeft verstevigd.

Eva heeft sterke analytische skills en weet daarmee de behoefte van de klant helder te krijgen en deze af te zetten tegen de mogelijkheden in de markt. Zij zet een heldere digitale strategie uit over meerdere touchpoints en weet deze om te zetten naar een actionable plan, heldere dashboards en rapportages. Eva weet de juiste mensen om zich heen te verzamelen en dat team te enthousiasmeren om resultaten te behalen.

Ik heb met veel plezier met Eva samengewerkt en kan haar alleen omschrijven als een topper!

Marcel Schellekens – Head of online marketing bij Jumbo Supermarkten

Review EB online marketing

Eva heeft vanuit haar rol als online marketing consultant bij Reprise verschillende strategische projecten geleid bij grote retail klanten, waaronder attributie, omni-channel en always-on prospecting. Eva pakt hierin een verantwoordelijke rol en weet vanuit een strategisch oogpunt de focus op de juiste projecten te leggen, waardoor de klant verder geholpen wordt. Daarnaast draagt ze er zorg voor dat de wens van de klant goed wordt overgebracht op het team en neemt daarin de verantwoordelijkheid voor de coördinatie aan aansturing van het team. Ik wens je veel succes bij je nieuwe job en tot snel! 

Jasper van Roekel – Client service director bij IPG Mediabrands

 

Review EB online marketing groeitraject

Ik heb bij Eva een strategiesessie gevolgd. Ze wist goed en duidelijk uit te leggen wat mijn plus en minpunten waren en natuurlijk nog belangijker: Wat verbeterd kon worden om een professionelere indruk te maken. 2 uren vol tips, inzichten en confrontatie. Kortom: Zeer leerzaam!

Wendy Dijkstra – Lappenfabriek

Eva is zeer betrouwbaar, secuur en vol nieuwe ideeën. Daarnaast iemand met verantwoordelijkheidsgevoel waar je op kan bouwen. Erg prettig samengewerkt!

Lisanne Vrolijk – Global E-commerce manager G-Star

Voordat ik het traject met Eva aan ging liepen mijn zaken zoals ze gingen, ik had een website (geen idee of mensen die vonden) en ik had sociale media maar gebruikte ze niet effectief en wist niet goed hoe en wat. Ik wist ook niet niet goed wie mijn doelgroep nou precies was en hoe ik die moest aanspreken. Stiekem wilde ik wel meer, maar ik wist niet goed hoe. Via Instragram kwam eva op mijn pad met haar traject en ik dacht, dit is precies wat ik zoek!

Eva heeft daar een gestructureerd plan voor: Voor onze meeting kreeg ik informatie waar ik al mee aan de slag kon, daarna de online sessie met en vervolgens huiswerk om te maken / over na te denken voor na de tijd. Een fijne opbouw naar een goed en duidelijk eind doel.

Wat ik zo fijn vind aan Eva is dat ze het vak goed snapt en van daaruit goed mee denkt en zelf ook met veel goede ideeën komt. Je merkt dat ze veel ervaring heeft met het voeren van dit soort sessies en veel ervaring heeft met marketing. Waar ik 2 ideeën heb, heeft zij er nog 10.

Silke Boersma – Owner Horseprofessional

De samenwerking met Eva als senior online marketing consultant heb ik altijd als zeer prettig ervaren. Door haar open en sterke communicatie vaardigheden schept Eva duidelijkheid bij complexe uitdagingen. Eva heeft een sterk inlevingsvermogen in haar klant, wat zij in combinatie met haar analytische skills goed weet om te zetten naar een duidelijke strategie. Eva is altijd bereid om mee te denken en is zeer betrokken bij de projecten die zij leidt.

Catelijn Visser – E-commerce manager strategic accounts bij G-Star

 

MODULES & LESSEN

dit is wat je gaat leren in de cursus

Brand your business cursus - Module 1

MODULE 01

START WITH WHY

Succesvolle merken als Apple onderscheiden zich van de rest door te communiceren vanuit hun why. Na deze module weet jij wat jouw why is; waarom je doet wat je doet met je bedrijf, naast het feit dat je er geld mee verdient.

Les 1: Find your why (merkdoel)
Les 2: Visie & missie
Les 3: Merkwaarden

MODULE 02

je doelgroep en haar behoeften

“As consumers we’re too busy to pay attention to advertising, but we’re desperate to find good stuff that solves our problems”. Oftewel: Je doelgroep is druk en wil niet gestoord worden door jouw marketing promoties, behálve als je ze kunt helpen om hun problemen op te lossen.

Na deze module heb je je doelgroep en haar goals, needs & pain points in kaart gebracht. Je hebt meerdere doelgroep persona ontwikkelt, waardoor jij precies weet hoe je in kunt spelen op de behoeften van je doelgroep en je marketing niet voelt als marketing, maar simpelweg als de juiste hulp bieden.

Brand your business cursus - Module 3

MODULE 03

laat je concurrentie definitief achter je

Wanneer je ervoor kiest om vergelijkbare of misschien wel precies dezelfde opties aan te bieden als je concurrenten, dan zal jouw aanbod niet meer zijn dan een variant op iets wat je doelgroep al kent en zul je ergens anders in je strategie veel harder moeten werken om je te onderscheiden.

In deze module gaan we op zoek naar die unieke waarde die jij je doelgroep kunt bieden, die ze bij andere aanbieders nog niet kunnen vinden. Hiermee onderscheid jij je door in te spelen op het gat dat jouw concurrenten laten vallen en focussen we juist niet op wat je concurrenten al doen.

MODULE 04

vind jouw unieke positie in de markt

In deze module brengen we de opgedane kennis van module 1,2 en 3 samen in jouw onderscheidende factor en positionering statement.

Je positionering statement is de belofte die jij doet aan je doelgroep: Het geeft aan hoe jouw merk de behoeften van je doelgroep gaat vervullen, op een manier dat ze bij niemand anders kunnen vinden.

In deze module ga je aan de hand van het 5-stappen framework jouw positionering statement opstellen voor jouw bedrijf waarmee jij je concurrentie definitief achter je laat.

EB online marketing
EB online marketing

MODULE 05

JE MERK EXPRESSIE

Je merk expressie is alles wat je doelgroep van jouw merk ziet of hoort en bestaat uit je merk identiteit, verbale merk expressie en visuele merk expressie.

Na deze module heb jij een merk identiteit ontwikkelt voor je merk waarmee jij in staat bent een waardevolle connectie op te bouwen met je doelgroep. Je weet precies hoe je je onderscheidende factor en positionering statement doorvertaald naar communicatie waarmee je doelgroep zonder moeite weet aan te trekken, zonder schreeuwerige marketing. En je hebt je merkstrategie door weten te vertalen naar een visuele identiteit die naadloos aansluit bij jou en je doelgroep.

BEN JE ER KLAAR VOOR?

OM VAN JOUW BEDRIJF(SIDEE) EEN IJZERSTERK MERK TE MAKEN WAARMEE JE MOEITELOOS KLANTEN AANTREKT EN KOESTERT?

Eva Boven EB online marketing2
About me

Ik help bedrijven en ondernemers om zich te ontwikkelen op het gebied van branding en online marketing zodat zij hun bedrijf exponentieel kunnen laten groeien met effectieve marketing. 

In de afgelopen 6,5 jaar heb ik verschillende bedrijven mogen adviseren over hun branding en marketing strategie, waaronder G-Star, Jumbo, Interpolis, Omoda en Kaartje2go. Door voor zoveel verschillende bedrijven te hebben gewerkt weet ik welke strategieën werken (en welke niet) en wat je nodig hebt om een sterk merk op te bouwen. Deze kennis zet ik om naar kansen voor jouw bedrijf in deze cursus zodat jij je bedrijf kunt laten groeien! 

FAQ

VEELGESTELDE VRAGEN

=

voor wie is de cursus geschikt?

De cursus is geschikt voor ondernemers die zelf een ijzersterke strategie voor hun bedrijf willen opzetten en werknemers van bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de merkstrategie van het bedrijf waarvoor ze werken. 

=

hoe lang heb ik toegang tot de cursus?

Je houdt onbeperkt toegang tot de cursus. Ook wanneer ik de cursus in de toekomst zal updaten blijf je toegang houden. Dus je kunt de cursus ook altijd weer opnieuw volgen!

=

hoe lang duurt de cursus?

De cursus bevat 32 video lessen van 5-10 minuten en bij iedere module vind je een werkblad waarmee je de kennis meteen toe kunt passen. Je zou de cursus dus in een paar uur kunnen volgen, maar ik raad je aan om hier 2-3 dagen voor uit te trekken, zodat je ook de tijd hebt om het direct goed toe te passen. 

=

Wat als de cursus tegenvalt?

Ik weet zeker dat je heel veel uit de cursus gaat halen en ik bied je 100% tevredenheidsgarantie! Dat betekent dat je je geld terug krijgt als je me binnen 14 dagen laat weten dat je niet tevreden bent over de cursus.  

JE KUNT NU 2 DINGEN DOEN…

It’s your choice

× blijven staan waar je nu staat

Je kunt blijven proberen om het allemaal in je eentje uit te zoeken, met de kans dat je over een jaar nog steeds op dezelfde plek staat – en je dus bij de 9 van de 10 bedrijven blijft horen die zich niet staande weet te houden in de verzadigde markt, omdat ze geen strategie hebben.

✔ je bedrijf runnen vanuit een strategie

Maar je kunt er ook voor kiezen om te investeren in een uniek en effectief stappenplan dat je van A tot Z leert hoe je van je bedrijf een merk maakt waarmee je exponentieel gaat groeien omdat je precies weet hoe je je doelgroep aantrekt en koestert vanuit een strategie.