fbpx
 

BEN JE ER KLAAR VOOR?

OM VAN JOUW BEDRIJF(SIDEE) EEN IJZERSTERK MERK TE MAKEN WAARMEE JE MOEITELOOS KLANTEN AANTREKT EN KOESTERT?

De markt raakt verzadigd. Het maakt niet uit in welke branche of niche je je bevindt, er zijn tientallen bedrijven die ongeveer hetzelfde aanbieden. Dit omdat het tegenwoordig veel makkelijker is om een bedrijf te starten, zeker met de groei van online bedrijven.

Gelukkig heb ik goed nieuws voor je! 9 van de 10 ondernemers maakt namelijk dezelfde fout: Ze hebben lak aan strategie.

Meer dan 90% van de starters neemt enkel de moeite om een logo, website en een social media pagina op te zetten en stappen hiermee vol vertrouwen de verzadigde markt op. Ze beginnen met verkopen, starten met adverteren op Google en Facebook alsof het een bewezen formule voor succes is en komen er al snel achter dat hun bankrekening begint te slinken in plaats van groeien.

Ze beginnen zich af te vragen wat er fout ging…

Je logo, website en social media pagina’s op zich zorgen niet voor succes. Iedereen heeft een logo en een website. Op zichzelf zijn dit dus geen onderscheidende factoren voor je doelgroep. Het is de merkstrategie in zijn geheel die zorgt voor succes. Dit is waar je je doelgroep mee aantrekt en koestert. Niet enkel je logo. 

dit wil ik anders doen

Eva Boven EB online marketing
EB

MAAR WAT ALS HET OOK ANDERS KAN?

EN JIJ DIT KUNT REALISEREN:    

=

EEN UNIEKE POSITIE IN DE MARKT claimen

Je weet precies waar je voor staat met je bedrijf, wie je doelgroep is en wat hun behoeften zijn en waar je concurrenten steken laten vallen waar jij op in kunt springen met jouw bedrijf. 

=

ZONDER MOEITE JE DOELGROEP AANTREKKEN EN KOESTEREN

Je weet precies wat jouw onderscheidende factor is ten opzichte van je concurrenten en hoe je je doelgroep een unieke waarde kunt bieden die ze bij geen enkele andere aanbieder kunnen krijgen. 

=

communiceren zoals succesvolle merken ALS apple

Je weet waar je voor staat met je bedrijf en hoe je dit vertaalt naar communicatie waarmee je doelgroep zonder moeite weet aan te trekken en te koesteren. Zonder schreeuwerige marketing.

=

een visuele identiteit die je merk versterkt

De meeste bedrijven beginnen bij dit punt: Het ontwerpen van hun visuele identiteit voor ze überhaupt een merkstrategie hebben. Dit leidt tot een uitstraling die niet past bij jouw merk en doelgroep. Door je merkstrategie door te vertalen naar je visuele identiteit zal het je merk versterken. 

the goal of positioning is that you don’t need to shout,

you can simply say what you do differently compared to the screaming pack of competitors

so you will be remembered in the mind of the audience that you are aiming for

VIND JOUW UNIEKE POSITIE IN DE MARKT 

HET BRAND YOUR BUSINESS TRAJECT

Brand your business live dag

De afgelopen 6,5 jaren heb ik in mijn rol als online marketing consultant en strateeg veel merk strategieën gezien bij diverse bedrijven, waardoor ik nu precies weet wat werkt, maar vooral ook wat niet werkt. Al deze kennis deel ik met jou tijdens het Brand your Business traject. Het traject van 3 dagen (van 12:30-16:00) waarin we samen een ijzersterke merkstrategie uitwerken voor jouw bedrijf op een inspirerende locatie. 

Aan de hand van mijn Brand your Business Fundament leer ik je in 5 stappen hoe je een ijzersterke merkstrategie neerzet voor jouw bedrijf waarmee jij moeiteloos klanten aantrekt en koestert en je bedrijf exponentieel zal groeien. 

Je krijgt werkbladen bij iedere stap waarmee je de opgedane kennis direct in de praktijk kunt brengen voor jouw merk. Alle werkbladen samen vormen jouw brand book, dé bijbel die gaat zorgen voor consistentie van jouw merk. Daarnaast krijg je (levenslang) toegang  tot de Brand your Business course (t.w.v. 297 euro) zodat je alle besproken theorie altijd bij de hand houdt.

Brand book - Brand your business cursus - EB online marketing

Als jij er klaar voor bent om samen een ijzersterke merkstrategie op te zetten voor jouw bedrijf waarmee je  moeiteloos je doelgroep aantrekt en koestert en je concurrentie definitief achter je laat, dan is het Brand your Business traject (incl. toegang tot de Brand your business course) precies wat je zoekt.

dit is precies wat ik wil

dit is precies wat ik wil

wat anderen zeggen

Reviews

De grootste winst van onze samenwerking is dat ik nu beter weet hoe ik mijn doelgroep kan aanspreken, dichter bij mijn grote droomwens kom, mijn omzet verdrie-, misschien wel bijna viervoudigd is en dat ik naast het werken ín mijn bedrijf mijn lol voor het werken áán mijn bedrijf terug heb gevonden. Dit is tevens het grootste verschil: Eerder was ik alleen aan het uitvoeren en kreeg ik mijn diensten niet duidelijk op papier en nu heb ik die heel helder, lopen ze als een trein en kan ik meer ondernemen, waar ik heel blij van word.

Silke Boersma – Owner Horseprofessional

Samen met Eva hebben we meerdere complexe trajecten doorlopen waarmee Jumbo Supermarkten B.V. zijn propositie online heeft verstevigd.

Eva heeft sterke analytische skills en weet daarmee de behoefte van de klant helder te krijgen en deze af te zetten tegen de mogelijkheden in de markt. Zij zet een heldere digitale strategie uit over meerdere touchpoints en weet deze om te zetten naar een actionable plan, heldere dashboards en rapportages. Eva weet de juiste mensen om zich heen te verzamelen en dat team te enthousiasmeren om resultaten te behalen.

Ik heb met veel plezier met Eva samengewerkt en kan haar alleen omschrijven als een topper!

Marcel Schellekens – Head of online marketing bij Jumbo Supermarkten

Review EB online marketing

Eva heeft vanuit haar rol als online marketing consultant bij Reprise verschillende strategische projecten geleid bij grote retail klanten, waaronder attributie, omni-channel en always-on prospecting. Eva pakt hierin een verantwoordelijke rol en weet vanuit een strategisch oogpunt de focus op de juiste projecten te leggen, waardoor de klant verder geholpen wordt. Daarnaast draagt ze er zorg voor dat de wens van de klant goed wordt overgebracht op het team en neemt daarin de verantwoordelijkheid voor de coördinatie aan aansturing van het team. Ik wens je veel succes bij je nieuwe job en tot snel! 

Jasper van Roekel – Client service director bij IPG Mediabrands

 

Review EB online marketing groeitraject

Ik heb bij Eva een strategiesessie gevolgd. Ze wist goed en duidelijk uit te leggen wat mijn plus en minpunten waren en natuurlijk nog belangijker: Wat verbeterd kon worden om een professionelere indruk te maken. 2 uren vol tips, inzichten en confrontatie. Kortom: Zeer leerzaam!

Wendy Dijkstra – Lappenfabriek

Eva is zeer betrouwbaar, secuur en vol nieuwe ideeën. Daarnaast iemand met verantwoordelijkheidsgevoel waar je op kan bouwen. Erg prettig samengewerkt!

Lisanne Vrolijk – Global E-commerce manager G-Star

Voordat ik het traject met Eva aan ging liepen mijn zaken zoals ze gingen, ik had een website (geen idee of mensen die vonden) en ik had sociale media maar gebruikte ze niet effectief en wist niet goed hoe en wat. Ik wist ook niet niet goed wie mijn doelgroep nou precies was en hoe ik die moest aanspreken. Stiekem wilde ik wel meer, maar ik wist niet goed hoe. Via Instragram kwam eva op mijn pad met haar traject en ik dacht, dit is precies wat ik zoek!

Eva heeft daar een gestructureerd plan voor: Voor onze meeting kreeg ik informatie waar ik al mee aan de slag kon, daarna de online sessie met en vervolgens huiswerk om te maken / over na te denken voor na de tijd. Een fijne opbouw naar een goed en duidelijk eind doel.

Wat ik zo fijn vind aan Eva is dat ze het vak goed snapt en van daaruit goed mee denkt en zelf ook met veel goede ideeën komt. Je merkt dat ze veel ervaring heeft met het voeren van dit soort sessies en veel ervaring heeft met marketing. Waar ik 2 ideeën heb, heeft zij er nog 10.

Silke Boersma – Owner Horseprofessional

De samenwerking met Eva als senior online marketing consultant heb ik altijd als zeer prettig ervaren. Door haar open en sterke communicatie vaardigheden schept Eva duidelijkheid bij complexe uitdagingen. Eva heeft een sterk inlevingsvermogen in haar klant, wat zij in combinatie met haar analytische skills goed weet om te zetten naar een duidelijke strategie. Eva is altijd bereid om mee te denken en is zeer betrokken bij de projecten die zij leidt.

Catelijn Visser – E-commerce manager strategic accounts bij G-Star

 

INHOUD BRAND YOUR BUSINESS TRAJECT

dit is wat we gaan behandelen

Brand your business cursus - Module 1

DAGDEEL 1: MODULE 01

START WITH WHY

Succesvolle merken als Apple onderscheiden zich van de rest door te communiceren vanuit hun why. Na deze module weet jij wat jouw why is; waarom je doet wat je doet met je bedrijf, naast het feit dat je er geld mee verdient.

Les 1: Find your why (merkdoel)
Les 2: Visie & missie
Les 3: Merkwaarden

DAGDEEL 2: MODULE 02

je doelgroep en haar behoeften

“As consumers we’re too busy to pay attention to advertising, but we’re desperate to find good stuff that solves our problems”. Oftewel: Je doelgroep is druk en wil niet gestoord worden door jouw marketing promoties, behálve als je ze kunt helpen om hun problemen op te lossen.

Na deze module heb je je doelgroep en haar goals, needs & pain points in kaart gebracht. Je hebt meerdere doelgroep persona ontwikkelt, waardoor jij precies weet hoe je in kunt spelen op de behoeften van je doelgroep en je marketing niet voelt als marketing, maar simpelweg als de juiste hulp bieden.

Brand your business cursus - Module 3

DAGDEEL 2: MODULE 03

laat je concurrentie definitief achter je

Wanneer je ervoor kiest om vergelijkbare of misschien wel precies dezelfde opties aan te bieden als je concurrenten, dan zal jouw aanbod niet meer zijn dan een variant op iets wat je doelgroep al kent en zul je ergens anders in je strategie veel harder moeten werken om je te onderscheiden.

In deze module gaan we op zoek naar die unieke waarde die jij je doelgroep kunt bieden, die ze bij andere aanbieders nog niet kunnen vinden. Hiermee onderscheid jij je door in te spelen op het gat dat jouw concurrenten laten vallen en focussen we juist niet op wat je concurrenten al doen.

DAGDEEL 3: MODULE 04

vind jouw unieke positie in de markt

In deze module brengen we de opgedane kennis van module 1,2 en 3 samen in jouw onderscheidende factor en positionering statement.

Je positionering statement is de belofte die jij doet aan je doelgroep: Het geeft aan hoe jouw merk de behoeften van je doelgroep gaat vervullen, op een manier dat ze bij niemand anders kunnen vinden.

In deze module ga je aan de hand van het 5-stappen framework jouw positionering statement opstellen voor jouw bedrijf waarmee jij je concurrentie definitief achter je laat.

EB online marketing
EB online marketing

DAGDEEL 3: MODULE 05

JE MERK EXPRESSIE

Je merk expressie is alles wat je doelgroep van jouw merk ziet of hoort en bestaat uit je merk identiteit, verbale merk expressie en visuele merk expressie.

Na deze module heb jij een merk identiteit ontwikkelt voor je merk waarmee jij in staat bent een waardevolle connectie op te bouwen met je doelgroep. Je weet precies hoe je je onderscheidende factor en positionering statement doorvertaald naar communicatie waarmee je doelgroep zonder moeite weet aan te trekken, zonder schreeuwerige marketing. En je hebt je merkstrategie door weten te vertalen naar een visuele identiteit die naadloos aansluit bij jou en je doelgroep.

INVESTERING 

brand your business dag

Marketing strategie traject

De investering voor het Brand your Business traject is 1250 euro of 3 termijnen van 420 euro (ex BTW). Inclusief levenslang toegang tot de BYB course t.w.v. 297 euro

Daarvoor krijg je:
> Een ijzersterke strategie waarmee jij van jouw bedrijf(sidee) een merk maakt waarmee je moeiteloos klanten aantrekt en koestert. 

> Een verzorgde dag op een inspirerende locatie waarin we 1 op 1 gaan werken aan een ijzersterke merkstrategie voor jouw bedrijf. 

> Toegang tot de Brand your Business cursus t.w.v. 297 euro met 32 videolessen van 5-10 minuten.

> Werkbladen die samen jouw Brand book vormen. Met deze werkbladen kun je  de opgedane kennis meteen in de praktijk kunt brengen. 

> Ik deel al mijn kennis van de afgelopen 6,5 jaren met je zodat jij de beste merkstrategie krijgt voor jouw bedrijf waarmee je moeiteloos klanten aantrekt en koestert.

 

Wil je weten of het Brand your Business traject iets voor jou is?
Plan dan een gratis & vrijblijvend kennismakingsgesprek in!

Eva Boven EB online marketing2
About me

Ik help bedrijven en ondernemers om zich te ontwikkelen op het gebied van branding en online marketing zodat zij hun bedrijf exponentieel kunnen laten groeien met effectieve marketing. 

In de afgelopen 6,5 jaar heb ik verschillende bedrijven mogen adviseren over hun branding en marketing strategie, waaronder G-Star, Jumbo, Interpolis, Omoda en Kaartje2go. Door voor zoveel verschillende bedrijven te hebben gewerkt weet ik welke strategieën werken (en welke niet) en wat je nodig hebt om een sterk merk op te bouwen. Deze kennis zet ik om naar kansen voor jouw bedrijf in deze cursus zodat jij je bedrijf kunt laten groeien! 

FAQ

VEELGESTELDE VRAGEN

=

voor wie is dit traject geschikt?

Het BYB traject is geschikt voor ondernemers die zelf een ijzersterke strategie voor hun bedrijf willen opzetten en werknemers van bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de merkstrategie van het bedrijf waarvoor ze werken.

=

hoe lang heb ik toegang tot de cursus?

Je houdt onbeperkt toegang tot de cursus. Ook wanneer ik de cursus in de toekomst zal updaten blijf je toegang houden. Dus je kunt de cursus ook altijd weer opnieuw volgen!

=

ga ik tijdens deze dag ook aan de slag met mijn marketing kanalen?

Nee. Branding gaat over de connectie met je doelgroep, het bouwen aan vertrouwen en het koesteren van de relatie met nieuwe of bestaande klanten. Zonder branding strategie is je marketing niet effectief, het is de fundering van je marketing.
Met je marketing strategie zorg je er vervolgens voor dat je je doelgroep gaat bereiken mét de content uit je merkstrategie. Wanneer jij een sterke merkstrategie hebt is het inrichten van je marketing kanalen straks een eitje! 😉 

=

Hoe lang duurt het traject?

Het traject bestaat uit 3 dagen van 12:30-16:00 (uiteraard kan dit iets veranderen in overleg). De dagen bestaan uit een leuke mix van kennisdeling en het meteen toepassen van de opgedane kennis voor jouw bedrijf. Koffie, thee, hapjes, lunch zijn inbegrepen 😉

=

WAt ga ik uit dit traject halen?

Na deze dag kijk je op een andere manier naar je bedrijf. Je runt je bedrijf vanuit een strategisch oogpunt met een ambitieuze, maar haalbare stip op de horizon. Na dit traject weet je hoe je jouw doelgroep moeiteloos  aantrekt en koestert door jezelf te positioneren als merk en je doelgroep een unieke waarde te bieden die ze nergens anders zullen vinden.

=

kunnen we na deze dag ook aan de slag met het inrichten van mijn marketing strategie?

Zeker! Als we deze sterke basis in de vorm van je merkstrategie hebben gelegd is de volgende stap om je bedrijf te laten groeien met marketing. Tijdens het ontwikkelen van je merkstrategie heb je ijzersterke content gemaakt die je vervolgens kunt inzetten in je marketing kanalen. Ik kan je ook helpen met het ontwikkelen en inrichten van je marketing strategie zodat jij je doelgroep op een effectieve manier gaat bereiken. Neem hiervoor ook even een kijkje bij het Marketing strategie traject.

JE KUNT NU 2 DINGEN DOEN…

It’s up to you

× blijven staan waar je nu staat

Je kunt blijven proberen om het allemaal in je eentje uit te zoeken, met de kans dat je over een jaar nog steeds op dezelfde plek staat – en je dus bij de 9 van de 10 bedrijven blijft horen die zich niet staande weet te houden in de verzadigde markt, omdat ze geen strategie hebben.

✔ je bedrijf runnen vanuit een strategie

Maar je kunt er ook voor kiezen om te investeren in een sterke merkstrategie waarmee je een unieke positie in de markt gaat claimen, je doelgroep moeiteloos  aantrekt en koestert en van je merk een groot merk gaat maken!