fbpx
 

De markt raakt verzadigd, vooral met de toename van online bedrijven. In iedere branche of niche, hoe klein deze ook is, vind je tientallen vergelijkbare bedrijven met een vergelijkbaar aanbod.

De consument heeft hierdoor ook tientallen keuzes en is desperate op zoek naar de optie die het best aansluit bij haar behoefte. Een consument heeft eigenlijk helemaal geen zin om hier heel veel tijd in te steken en alle verschillende opties met elkaar te vergelijken. Het liefst vinden ze direct een bedrijf die ze precies kan helpen met hetgeen waar ze tegenaan lopen.

 

Ondernemen in een verzadigde markt

De toenemende verzadiging van de markt kan je als ondernemer afschrikken. Je vraagt je misschien af of je er mee moet beginnen omdat er al zoveel andere bedrijven zijn die ongeveer hetzelfde doen als jij. Laat je niet afschrikken! Er is namelijk ook goed nieuws voor je: 9 van de 10 ondernemers maakt namelijk dezelfde fout. Als jij er nou voor kiest om deze fout niet te maken, loop je al 10 stappen voor op je concurrentie!

En deze fout is:
Ze hebben geen branding en marketing strategie 

Vol goede moed stappen ze met hun logo, website en social media kanaal de verzadigde markt op, helemaal klaar om hun bankrekening te vullen. Ze starte met investeren in advertenties op Google en Facebook, alsof het een bewezen formule voor succes is.

Maar al snel komen ze er achter dat hun gezonde bankrekening begint te slinken en beginnen zich af te vragen wat er mis gaat. Na veel verloren tijd en euro’s komen ze er achter dat ze toch hadden moeten beginnen met die strategie.


Wees je concurrentie 10 stappen voor met een branding en marketingstrategie

Een goed business idee, logo, website, social media pagina en investering in advertenties zijn geen formule voor succes. Dit zijn slechts kleine onderdelen van je branding en marketing strategie, die los van elkaar niet het resultaat zullen halen die je met een strategie wel zult halen. Zonder strategie heeft je doelgroep geen idee waarom ze voor jou moeten kiezen in plaats van 1 van de vele andere aanbieders. Wil jij je concurrentie 10 stappen voor zijn? Ga dan na het bedenken van je business idee direct aan de slag met je branding en marketing strategie. 

Branding strategie

Een sterke branding strategie zorgt ervoor dat jij precies weet wie je doelgroep is, wat hun behoeften zijn, hoe je je kunt onderscheiden van de menigte en hoe jij een unieke positie in de markt kunt claimen.

Marketing strategie

Met je marketing strategie zorg je er vervolgens voor dat je precies weet hoe je je doelgroep moet bereiken, met welke boodschap je ze kunt laten zien wat jij te bieden hebt en welke marketing kanalen het best passen bij jouw bedrijfsdoelen.